Hoe ontvangt Leasyprint de statusinformatie van de printer?

Om printerinformatie te ontvangen moet monitoring software (‘Data Collection Agent’ – DCA) worden geïnstalleerd. Dit kan op een server, in de cloud, op een PC of op een dedicated apparaat. De software kan door uw IT resellers worden geïnstalleerd; zij hebben kennis van uw netwerk.

Alleen printers in het contract zijn opgenomen worden door de DCA gemonitord. Informatie als tonerniveau, aantal afgedrukte pagina’s en andere relevante informatie worden gedeeld.

Het is één richting verkeer; alleen informatie van de printer wordt verstuurd. Leasyprint kan niet in uw printer kijken. De informatie wordt uitsluitend gebruikt om de service goed uit te voeren (zie ook ons Privacy Statement)

Wat is het verschil tussen Managed printers en standaard printers?

Managed modellen zijn gebaseerd op de standaard modellen, maar door middel van speciale firmware te gebruiken met speciale contractuele verbruiksmiddelen. Naast de een lagere prijs voor de printer, zijn de speciale  verbruiksmiddelen lager geprijsd, waardoor het afsluiten van een contract direct een financieel voordeel oplevert.

De managed modellen zijn dus een slimme keuze. Ze kunnen alleen door een MPS partner worden aangeboden.

Wat is het verschil tussen Basic en Premium support?

Premium support is voor alle nieuwe en bestaande apparaten die gebruik willen maken van de scherp geprijsde verbruiksmiddelen. De installatie van onderhoudskits wordt op locatie uitgevoerd door een monteur. Storingen worden binnen 1 werkdag opgepakt en op locatie verholpen. Dit is het ideale model voor nieuwe printers en zorgeloos gebruik.

Basic support is bedoeld voor printers en multifunctionals die al bij uw bedrijf geïnstalleerd zijn. De verbruiksmiddelen zijn niet-OEM modellen en zeer aantrekkelijk geprijsd. Er wordt wel reparatie service geboden, maar dat is altijd op basis van een offerte vooraf. De kosten voor reparatie worden niet vergoed vanuit dit service model. Dit is het ideale model voor oudere printers waarvoor u wel ontzorgd wilt worden. En mocht u een storing hebben kunt u kiezen voor reparatie of vervanging.

Wat is het verschil tussen Pay-per-page en Pay-per-toner?

Bij Pay-per-page worden alle kosten voor de verbruiksmiddelen opgeteld en omgerekend naar een prijs per pagina. Hiervoor wordt een standaard gebruikt voor de hoeveelheid toner of inkt die nodig is om een standaard pagina te bedrukken. Dit is meestal 5% van het oppervlakte van een pagina (dekking). Is er meer toner of inkt nodig? Dan kan dit achteraf aan u worden doorbelast. Is er minder toner of inkt nodig geweest, dan blijft de afgesproken prijs per pagina van toepassing
Het voordeel is dat u in de meeste gevallen weet wat uw afdrukkosten zullen zijn. Maar het is meestal niet de voordeligste methode.

Bij Pay-per-toner worden de werkelijk geleverde verbruiksmiddelen aan u doorbelast. Meestal tegen sterk gereduceerd tarief omdat wij speciale prijsafspraken hebben met de leveranciers. Als uw ‘zuinig’ print, zijn uw afdrukkosten lager dan bij de Pay-per-page afrekening. Is uw dekking hoger, dan heeft u iets meer verbruiksmiddelen nodig. Die uw worden doorbelast op het moment dat u ze nodig hebt.